Saturday, December 22, 2018

ပါဠိပါရဂူဆရာဝင္​းႏွင္​့ ​တပည္​့​ေရႊသုန္​တို႔၏ အျပန္​အလွန္​ ​ေပးစာမ်ား

ပါဠိပါရဂူဆရာဝင္​းႏွင္​့ ​တပည္​့​ေရႊသုန္​တို႔၏
        အျပန္​အလွန္​ ​ေပးစာမ်ား
................................................
          (ဆရာဝင္​း)
ပါဠိဂုဏံ ေတ သမႏုႆရာမိ သဗၺဒါပိ
သာဓု သမၼ သာဓု သာဓု။
သာဓု အႏုရေကၡယ်ာသိ ပါဠိေပမံ။
      
      (​ေရႊသုန္​)
ယာဝဇီဝံ ပါဠိဘာသံ၊
ပိယိႆာမိ ယထာဗလံ။
ပါဠိဝုၯႎ ကရိႆာမိ၊
အႏုရကၡထ ​ေမ တု​ေမွ။
ကႎ ကမၼံ ​ေတ ကတံ ​မယာ၊
​ဓမၼကထိကေထရႆ။
ဂႏံၳ မုဒၵါပိတံ မမ၊
ကမၼံ ​ေမ အႏု႐ူပံဝ။
   
     (ဆရာဝင္​း)
သာဓု သမၼ သာဓု သာဓု၊
သာဓု ကမၼံ တယာ ကတံ။
သာဓုကမၼကတေဟတု၊
သာဓုပါကံ လဘိႆေသ။
ပါဠိ နာေမသာ သမၼ၊
ဗုဒၶေႆဝ ပါဝစနံ။
ပါဠိယာ နိမုေဂၢါ ေစ တြံ၊
ဗုဒၶဘာသာ´ႏုရကၡေသ။
ေရႊသုန္တိဝိႆုတာဇေညာ၊
ေရႊသုန္ထာမံ သမာနယီ။
ေရႊသုန္ဓမၼံ ဝိဘာေဝေႏၲာ၊
ေရႊသုန္ဗ်ေတၱာ ဝိလာသေတ။
       
       (​ေရႊသုန္​)
အာစရိ​ေယန ဝိရစိတာ၊
အာဒိသမာ ဝိဂါထာ​ေယာ။
ဣမာသု တတိယဂါထာ၊
အတိဝုတိၱ​ေဒါ​ေသာ ​ေဟာတိ။
ဂု႐ု​ေနာ ပူဇဝါစမိၸ၊
ဂဏိွတံု ​န သ​ေကၠာ အဟံ။
နာရဟာမိ ဥဒၶဂၤမီ၊
သႏၵနနဒီ ဝိယာတိ။
 
      (​ဆရာဝင္​း)
နေတၳတၳာတိဝုတိၱ သမၼ၊
ယထာဓမၼံ ဝိဘာဝယႎ။
ေရႊသုန္သတၱႎ သမာေနဟိ၊
သာဓု႒ာနံ အဘိကၠမ။
  
      (​ေရႊသုန္​)
ဆရာဝင္​းမဟာဂု႐ု​ေနာ၊
အဘိပါကဋ​ဝါစာယ။
နဘံ အာဟစၥ ဘူမိယံ၊
ပတိတြာ မရာမိ ​ေရႊသုန္​။

နမာ့(စ္​)​ေတ ဂု႐ု။ အႏုဇာနာထ ဂု႐ု။ အယဥၥ ဂု႐ု​ေနာ
ဘ​ေဝက​ေဒ​ေသ​ေသာ​ေယဝ ....
ဓမၼာေစရံ အလ​ေဒၶါပိ၊
ဂုေဏ အဌာသိ ပါဠိယာ။
ဝသေႏၲာပိ ဧသ ပစၥေႏၲ၊
ပါဠိမာလံ သမာနယိ။
ဝဇိၨေတာပီဘိဝံေသန၊
ရန္ကုန္ဌာေန နယံ ဟရိ။
ဂုရု အစၦရိေယာ ဇာေတာ၊
ဝိမေလာ ဣဓ ဘူတေလ။
ဝိမလံ ေတ စိတၱံ ဂုရု၊
ဝိမလာ စာပိ ဝါသနာ။
ဝိမေလာ ေတ ဘေဝါ ဇာေတာ၊
ဝိမေလ ဌာတု သီတေလ။
     ဂုရြာဘိမု​ေခါ နမႆမာေနာ...
                  ေရႊသုန္တိ သိ​ေႆာ
....................................................................

     ပါဠိပါရဂူဆရာဝင္းႏွင့္ တပည့္​ေရႊသုန္တို႔၏
     အျပန္အလွန္ ေပးစာမ်ားကို ျမန္​မာမႈျပဳျခင္​း

                       (ဆရာဝင္း)
သူငယ္ခ်င္းေရႊမင္းလြင္၊ သင္​့ရဲ႕ ပါဠိဂုဏ္​ကို ကိုယ္​အျမဲသတိရပါတယ္​။ ​ေကာင္းတယ္​ သူငယ္​ခ်င္​း၊ ​ေကာင္းတယ္​၊ ​သိပ္​​ေကာင္းတယ္​ကြာ။ ပါဠိဘာသာအ​ေပၚမွာ မင္​းရဲ႕ ခ်စ္​ျမတ္​ႏိုးမႈကို ထာဝစဥ္ေစာင့္ေ႐ွာက္ႏိုင္​ပါ​ေစလို႔ ​ေတာင္​းဆု​ေခြၽပါတယ္​​ေနာ္​။

                  (ေရႊသုန္)
တပည္​့​ေတာ့ ပါဠိဘာသာကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ အသက္ထက္ဆံုး ခ်စ္ေနဦးမွာပါ။ ပါဠိဘာသာ တိုးတက္​​ေရးကို စြမ္​းႏိုုင္​သမ်ွ လုပ္​​ေနဦးမွာပါ။ တပည္​့ကို ဆရာျမတ္​တို႔က အျမဲ​ကူညီ​ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးၾကပါဦး​ေနာ္​။
ဆရာ...အခု ဘာလုပ္ငန္​းလုပ္​​​ေနပါသလဲခင္​ဗ်ာ။ တပည္​့ကေတာ့ ဓမၼကထိကမေထရ္ျမတ္​တစ္​ပါးရဲ႕ က်မ္း​စာအုပ္​ကို ပံုႏိွပ္​​ေနပါတယ္။ တပည္​့ရဲ႕ အလုပ္ဟာ တပည္​့အတြက္​​ေတာ့ ok ပါတယ္ဆရာ။

               (ဆရာဝင္း)
ေကာင္းတယ္ သူငယ္​ခ်င္​း။ သိပ္​​ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္​​ေတာ့ တအားသ​ေဘာက်ပ။ သူငယ္ခ်င္းဟာ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္​​ေနတာပဲ။ အဲ့ဒီလို ​ေကာင္းတာကို လုပ္ေနတဲ့အတြက္​ေၾကာင့္​ သူငယ္​ခ်င္​းဟာ ေကာင္းက်ိဳးကို ဧကန္​ရမွာပါကြာ။
ဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း၊ ပါဠိဘာသာဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားေတာ္ပါ။ အဲ့ဒီ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ရဲ႕ စကားေတာ္မွာ နစ္ေမ်ာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဟာ ဗုဒၶဘာသာကို အစဥ္ေစာင့္ေ႐ွာက္ေနတဲ့ သူပဲ​ေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္​း...
"ေရႊသုန္"ဆိုတာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သာသနအာဇာနည္​တစ္​​ေယာက္​၊ "ေရႊသုန္"ဆိုတာ အားအစြမ္းကို ​ေကာင္းစြာ ​ေဆာင္ႏိုင္​သူတစ္​​ေယာက္​၊ "ေရႊသုန္"ဆိုတာ တရား​ေတာ္​ကို ႐ွင္​းလင္​းစြာ ပို႔ခ်သင္​ၾကား​ေပး​ေနသူတစ္​​ေယာက္​၊ "​ေရႊသုန္"ဆိုတာ စြမ္​းရည္​ရိွျပီး အလြန္ တင့္တယ္သူတစ္​​ေယာက္​ပါကြယ္​။

                       (ေရႊသုန္)
ဆရာ​ေရ....ဆရာေရးတဲ့ ဂါထာအားလံုးဟာ "အစအကၡရာတူတဲ့ အာဒိသမ"ဂါထာထူးေတြခ်ည္​းပါ။ ဒီဂါထာေတြထဲမွာ သံုးခုေျမာက္ဂါထာဟာ "အလြန္အက်ဴး ​ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္းထားေသာ - အတိဝုတၱိ"​ေဒါသ သင့္ေနပါတယ္ဆရာ။
ဆရာ့ရဲ႕ ခ်ီးက်ဴးတဲ့စကားကို တပည့္ ခံယူဖို႔ရာ မစြမ္​းႏိုင္​ပါ​ေခ်။ ခံယူဖို႔ရာလည္​း မထိုက္​ပါ​ေလ။ ဒီစကားဟာ တပည္​့အတြက္​​ေတာ့ ​ေျပာင္​းျပန္​စီး​ေနတဲ့ ျမစ္​လိုပါပဲဆရာ။

                  (ဆရာဝင္း)
သူငယ္ခ်င္းေရႊသုန္၊ ဒီတတိယေျမာက္ဂါထာမွာ အလြန္အမင္း ခ်ီးက်ဴးတာမ်ိဳး မ႐ွိပါဘူး။ အရိွကို အရိွအတိုင္​း​ေလးပဲ မွန္​မွန္​ကန္ကန္ ကိုယ္​က​ေဖာ္​ျပခဲ့တာပါ​ေနာ္​။
သူငယ္ခ်င္းေရႊသုန္၊ "ေရႊသုန္႔"မွာ အစြမ္းသတိၱရိွတာကို ​ေရႊသုန္​႔ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ ​စိတ္​ခ်လက္​ခ် ယံုၾကည္​လိုက္​စမ္းပါ။ ​ေအာင္​ျမင္​မႈပန္​းတိုင္​သို႔ ယံုယံုၾကည္​ၾကည္​နဲ႔ လွမ္းတက္​လိုက္စမ္းပါ။

                        (ေရႊသုန္)
ျမတ္ဆရာရဲ႕ စကားႀကီး​ေၾကာင့္ တပည့္ရဲ႕ ဦး​ေခါင္​းဟာ ေကာင္းကင္ကို ​ေဆာင္​့မိျပီး ေျမ​ေပၚျပဳတ္က်ကာ တပည္​့ခမ်ာ ​ေသရပါေတာ့မယ္။
ဆရာ့အား ဦးၫႊတ္​ပါတယ္။ ခြင္​့ျပဳပါဆရာ။ အခု​ေရးျပမွာက​ေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ဘဝတစ္​စိတ္ေဒသ​ေပါ့​ေနာ္​ ဆရာ။
ဆရာဟာ ဓမၼာစရိယ (က်မ္​းရင္​းသံုးက်မ္​းလံုးကို) မ​ေအာင္​ခင္​မွာ ပါဠိပါရဂူကို ​ေအာင္​ျမင္​ခဲ့ပါတယ္​။ ဆရာဟာ ဝါးခယ္​မၿမိဳ႕နယ္​ ကြၽန္​းကုန္​းရြာဆိုတဲ့ အစြန္​အဖ်ားအရပ္​​ေလးမွာ ​ေနတဲ့အခ်ိန္​​ေတာင္​မွ ပါဠိမာလာမဂၢဇင္​းကို ဦး​ေဆာင္​ၿပီး ထုတ္​​ေဝျဖန္​႔ခ်ိႏိုင္​ခဲ့ပါတယ္​။
ဆရာဟာ အဘိဝံသဘဲြ႕ကို မရေပမယ္​့လည္း ရန္ကုန္ျမို့၊ ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ပရိယတိၱ သာသနာ့တကၠသိုလ္​ႀကီးရဲ႕ ပါဠိဌာနမွာ ပါဠိနည္းျပ ရာထူးကို ထမ္​း​ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ ဘဝျဖစ္​ပံုဟာ အံ့ျသစရာ ​ေကာင္းလွပါတယ္ဆရာ။ ဆရာဟာ ဒီ​ေလာကႀကီးထဲမွာ သန္႔​႔႐ွင္​းျဖဴစင္​တဲ့ ဆရာတစ္​​ေယာက္​ပါဗ်ာ။
ဆရာ့ရဲ႕ စိတ္ဟာလည္း အင္​မတန္​မွပဲ ျဖဴစင္​သန္​႔႐ွင္​းလွပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ဝါသနာဟာလည္း တအားကိုမွ ျဖဴ
စင္​သန္​႔႐ွင္​းလွပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ဘဝျဖစ္​ပံုဟာလည္း
ညစ္ေၾကးမတင္​ သန္​႔႐ွင္းပါတယ္။ ညစ္​​ေၾကးမတင္​
ေအးျမ​ေသာ​ေနရာမွာ ဆရာ ထာဝရရပ္တည္ႏိုင္​ပါ​ေစ။
ဆရာ့အား ​အ​ေလးအျမတ္​ ဦးၫႊတ္​​ေနေသာ...
                                             တပည္​့​ေရႊသုန္​

ျမန္​မာမႈျပဳ = အ႐ွင္​အဂၢသာရ၊ တည္​းျဖတ္​ = ​ေရႊသုန္​။
....................................................................
ဆရာဝင္​းႏွင္​့ တပည္​့တို႔သည္​ ပါဠိဆရာႀကီး ဦး​ေအာင္​ခိုင္​၏ တပည္​့မ်ားသာျဖစ္​ၾက၏။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ဆရာဝင္​းသည္​ တပည္​့အား ခ်ီး​ေျမႇာက္​​ေသာအားျဖင္​့ သမၼ.ဟုသံုး၏။ သို႔​ေသာ္​လည္​း...တပည္​့၏ ငယ္​ဆရာအရင္​း
ျဖစ္​​ေတာ္​မူ​ေသာ ပန္​းတ​ေနာ္​.ျမ​ေတာင္​စာသင္​တိုက္​မွ ဘုန္​းၾကီးဦးကုမာရသည္​ပင္​ ဆရာဝင္​း၏ တပည္​့ျဖစ္​၏။ ထို​့ေၾကာင္​့ တပည္​့က ဆရာဝင္​းကို ဂု႐ု.ဟု သံုးပါ၏။ မဟာဂု႐ု.ဟု သံုးခ်င္​ပါ​ေသာ္​လည္​း ဆရာႀကီး ဦး​ေအာင္​ခိုင္​ ရိွ​ေသး၍...

No comments:

Post a Comment