အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္
အရွင္ပညာမဟာေထရ္၏
[ ပခုကၠဴ စာသင္နည္း နိႆရည္း ]
ႀသဝါဒကထာ
{ စာေပဗဟုသုတ လိုလားသူမ်ားအတြက္ }
===============================
စာေပ ပရိယတၱိသင္ယူရာ၌ မူလအေျခခံျဖစ္ေသာ သဒၵါဘက္၌ သဒၵါ ဗလာဝတာရ ရူပသိဒၶိ သုတ္စဥ္ ပုဒ္စစ္
စသည္ မသင္ယူရေသးေသာ သူျဖစ္အံ့-------
( က ) ေရွ ့ဦးစြာ ေန ့ဘက္ သဒၵါ ဗလာဝတာရ ရူပသိဒၶိ
တက္ဆို။
( ခ ) ညဘက္ သုတ္စဥ္ သုတ္နက္ ရုပ္တြက္ သို ့မဟုတ္
ပုဒ္စစ္ သဒၵါစစ္ သုတ္စစ္ဆို ရုပ္တြက္ သဒၵါဘက္
ဆိုင္ရာမ်ားကို ဂိုဏ္းေျပး။
( ဂ ) စာဝါႀကီးဘက္က ဝိနည္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာ
တဲြတက္ ေန ့စဥ္ စာစပ္ေပး စာစပ္နိယံလည္း
အရက်က္ေဆာင္ထား ဤသို ့တဲြဖတ္ ျပဳလုပ္
အားထုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ သဒၵါ လည္း ျမင္ ပါဠိေတာ္
အ႒ကထာတို ့၏ ျမန္မာအနက္ အဓိပၸါယ္လည္း
လ်င္လ်င္ ျမန္ျမန္ က်ြမ္းက်င္လာနိုင္သည္။
#############################
*******အခဏ္း [ ၂ ]********
နာမ္ရုပ္ႏွင့္စပ္ေသာ အဘိဓမၼာတို ့၌ မသင္ယူ မက်ြမ္းက်င္
ေသးေသာ သူျဖစ္မူ-------
[ က ] ေန ့ဝါ သျဂၤ ိဳလ္ တက္ ဆို သရုပ္ခဲြ။
[ ခ ] ညဘက္၌လည္း သရုပ္ခဲြ မာတိကာ ဓာတုကထာ
ဝီထိလက္ရိုး ပ႒ာန္း သုံးခ်က္စုႏွင့္ အဘိဓမၼာဘက္
ဆိုင္ရာ အက်ဥ္းမွတ္စု လကၤာမ်ား အရက်က္ထား။
[ ဂ ] စာဝါႀကီးဘက္၌ ဒီဃနိကာယ အပါအဝင္ သီလကၡႏၶ
ဝဂၢ မဟာဝဂၢ ပါေထယ်ဝဂၢ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာ
က်မ္း အစဥ္လိုက္ တက္ဆို။
[ ဃ ] သို ့မဟုတ္ အဘိဓမၼာခုႏွစ္က်မ္း ပါဠိေတာ္ႏွင့္
အ႒ကထာျဖစ္ႀကေသာ အ႒သာလိနီ သေမၼာဟ
ဝိေနာဒနီ ပဥၥပကရဏတို ့ကို က်မ္းစဥ္လိုက္ တက္ဆို
စာစပ္ ဤသို ့တဲြဖတ္ စပ္ဆိုင္ရာ ျပဳလုပ္ အားတိုက္
သင္ယူခဲ့ပါလ်င္ အဘိဓမၼာသုတၱန္ဖတ္ဆိုင္ရာ
နာမ္ ရုပ္ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္ သစၥာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ေဗာဓိပကၡိယတရား စသည္တို ့ႏွင့္ ပ႒ာန္း ႏွစ္ဆယ့္
ေလးပစၥည္း အက်ဥ္း အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ပါဠိေတာ္
အ႒ကထာပါဌ္ အနက္ကို လြယ္လြယ္ ကူကူ ကြတ္
ကြတ္ ကြင္းကြင္း ျမင္နိုင္သည္။
#############################
**** အခဏ္း { ၃ }*****
ပဒတၴ ဝစနတၳ ပုဒ္၏အနက္ ဝိျဂိဳဟ္၏အနက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး
သံဝေဏၰတဗၺ သံဝဏၰနာ ေစာဒနာ ေသာဓနာ သေခၤပ ဝိတၳာရ သာမည ဝိေသသ ဒဠွီယ ဒဠွီကရဏ စေသာ
ဝါက်တို ့ကို ကြတ္ကြတ္ ကြင္းကြင္း ျမင္ေအာင္ ခ်ပို ့ ့ျပဳလုပ္နည္းမွာ-------
[ က ] ဆရာက ပို ့ခ်စဥ္ကပင္လ်င္ အတၳသံဝဏၰနာ ဆိုတဲ့
ဖြင့္ျပအပ္ေသာအနက္ သို ့မဟုတ္ အနက္ကို ဖြင့္ျပ
ေႀကာင္းျဖစ္ေသာ စကားရပ္သည္ သံဝေဏၰတဗၺျဖစ္
ေသာ ပုဒ္ပါဌ္ ဝစန၏ အနက္ပင္တည္းဟု ေျပာဆို၍
အဖြင့္တိုင္း အနက္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးသြင္း၍ ခ်ပို ့ေပး
ရသည္။
သေဘာမက်လ်င္ အနည္းငယ္ ရွင္းျပရသည္ ဥာဏ္
ထက္သူမွာ အနက္ရလွ်င္ အဓိပၸါယ္ သေဘာက်
သြားသည္။
ရွည္ရွည္ လ်ားလ်ားႀကီး ရွင္းျပစရာ မလိုေတာ့ေပ။
[ ခ ] ေစာဒနာ ေသာဓနာ နည္းျပရာ၌ အ႒ကထာတြင္
ပါတိုင္းေသာ္၎ သို ့မဟုတ္ လိုရာျဖည့္စြတ္၍ေသာ္
၎ ထုတ္ေဆာင္ပို ့ခ်ေပးရသည္။
သို ့မဟုတ္ ေစာဒနာ လုံးလုံး မပါလ်င္ ဌပနာ ပုစၧာ
အာေဘာ္အေႀကာင္း ေစာဒနာ တိက စတုက ပဥၥက
စသည့္နည္းကို ထုတ္ေဆာင္၍ ခ်ပို ့ျပီးလ်င္
ေသာဓနာဟု ဆိုအပ္ေသာ အေျဖ၌ အ႒ကထာ
ရွိတိုင္းေသာ္၎ လိုရာျဖည့္စြက္၍ေသာ္၎ စုံလင္စြာ
ခ်ပို ့ေပးရသည္။
ဥာဏ္ထက္သူမွာ အနက္ရလွ်င္ ဤသည္ကား
ေစာဒက ဆရာစကား ဤသည္ကား အေျဖ
ပရိဟာရေသာဓနာ ဆရာစကားဟု သေဘာေပါက္
နားလယ္သြားသည္။
ဥာဏ္မလိုက္သူမွာ ၅-မိနစ္ ၁၀-၂၀-၃၀မိနစ္ေလာက္
ရွင္းျပလိုက္လွ်င္ သေဘာက်သြားသည္။
၁=နာရီ ၂=နာရီ ရွည္လ်ားစြာ ေျပာစရာမလို။
[ ဂ ] သေခၤပ ဝိတၳာရ စသည္ ဝါက်နည္း ျပရာတို ့၌လည္း
( ဟိ ) ထိုအက်ဥ္းကို အက်ယ္ခ်ဲ့၍ ဆိုလိုက္ဦးအံ့။
( ပန ) သာမညမွ တစ္ပါး ဝိေသသကို ဆိုးဦးအံ့။
( စ သစၥံ) ငါဆိုအပ္ခဲ့ျပီးေသာ ဒဠွီယစကားရပ္သည္
ဆိုအပ္လတံ့ေသာ ဤ ဒဠီွကရဏ စကားရပ္ျဖင့္
မွန္ကန္ေပး၏ ။
ဤသို ့အနက္ခ်စဥ္ကပင္ တိတိက်က် မိမိ႐ရ ထည့္သြင္း
ခ်ေပးလိုက္ေသာေႀကာင့္ ဥာဏ္ထက္သူျဖစ္လွ်င္
[ ပဌမနည္း ] ေရွ ့ဝါက် စကားရပ္ကား အက်ဥ္းသေခၤပ
စကား ေနာက္ဝါက် စကားရပ္က ဝိတၳာရစကား။
[ ဒုတိယနည္း ] ေရွ ့ဝါက်စကားရပ္ကား သာမည ေနာက္ဝါက် စကားရပ္က ဝိေသသ။
[ တတိယနည္း ] ေရွ ့ဝါက် စကားရပ္ကား ဒဠွီယ ေနာက္ဝါက် စကားရပ္က ဒဠွီကရဏ ဤသို ့ဝါက် စုံတဲြ
ထိထိမိမိ သိရွိလာသည္ သေဘာ မေပါက္၍ မသိေသးလ်င္
စဥ္းငယ္ အတန္ ရွင္းလိုက္က သေဘာေပါက္သြားေတာ့သည္။
အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ ရွည္လ်ားစြာ ေျပာေနစရာမလို။
[ ဃ ] သံဝဏၰနာ နည္းဘက္ဆိုင္ရာ က်မ္းငယ္မ်ားမွာ
သံဝဏၰနာဖြင့္ စကားေျပနွင့္ နည္းေလးဆယ္ကို ညဝါ
လုပ္ဆို သို ့မဟုတ္ အရက်က္ထား စုဒ္ ေစာဒနာႏွင့္
ဝါက်ဘက္ဆိုင္ရာမ်ားမွာမူ ဂႏၳာဘရဏပါဌ္ႏွင့္ ဋီကာ
ဂႏၳ႒ိတို ့ကို တက္က်က္၊ စံေက်ာင္းနိယံ ဘုရားႀကီး
နိယံ ဝါက် ဆိုရိုး စသည္တို ့ကို ညဝါဆို ဤသို ့
ဆိုအပ္ခဲ့ျပီးေသာ သူ ့အခဏ္းႏွင့္ သူ ့အခဏ္း
ေလ်ာ္ညီစြာ ကိုက္ညီေအာင္ သင္ယူသြားခဲ့ပါမူ
ပိဋကတ္ က်မ္းဂန္အရာ၌ မခက္ခဲ့ဘဲ လြယ္ကူစြာ
မုခ်ဆတ္ဆတ္ တတ္ေျမာက္ က်ြမ္းက်င္လာပါလိမ့္မည္
***အမွာစကားခ်ပ္**
( ၃ )အခဏ္းကို ( ၁ )အခဏ္းႏွင့္ တဲြနိုင္သည္။
( ၂ )အခဏ္းႏွင့္လည္း တဲြနိုင္သည္။ ဥပုဒ္ေန ့စာဝါပိတ္ေသာ္လည္း သဒၵါငယ္ဘက္ဆိုင္ရာ စာေလးမ်ားႏွင့္
ဓမၼပဒအ႒ကထာ စသည္တို ့ကိုေတာ့ ခ်ပို ့ႀကေသးသည္။
*****အခဏ္း { ၄ }********
သဒၵါဘက္ အေျခခံ အဘိဓမၼာဘက္ အေျခခံရွိထားသူမ်ာမွာ
[ က ] ဝိနည္း သုတၱန္ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္သုံးပုံ နိကယ္ႀကီး
ငါးရပ္ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္းျမတ္မ်ားကို
တေန ့သုံးဝါ စုံတဲြလ်က္ ဆိုနိုင္သည္။
စာအေျခခံရွိသူမွာ ၃-ႏွစ္ေလာက္ ထိထိမိမိ အားထုတ္
သက္ယူျခင္းႏွင့္ ===
[ ခ ] အခ်ိဳ ့လြယ္ကူေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာမ်ား
အႀကားညွပ္၍ ခ်ပို ့လိုက္ပါမူ စာခ်တဆူျဖစ္၍
တိုက္တာ တည္ေထာင္လအုပ္ခ်ဳပ္လ်က္
ျမိဳ ့နယ္သာသနာျပဳ ေထရ္မြန္ တပါး ျဖစ္နိုင္ေပသည္။
ဤကား အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္ အရွင္ပညာမဟာေထရ္၏ ပခုကၠဴ စာသင္နည္းတည္း။
ျပန္လည္း တင္ျပသူ ေမာင္ပဏ္
No comments:
Post a Comment