ဋီကာဟူသည္
~~~~~~~
ဋိကီယတိ ဉာယတိ သံဝဏၰနာယ အေတၳာ ဧတာယာတိ ဋီကာ ။
[ ဇူ = ၂ ။ ၇၇ ]
ဋိကီယတိ ဇာနိယတိ သံဝဏၰနာယ အေတၳာ ဧတာယာတိ ဋီကာ ။
[ နီတိဓာတု = ၁၇ ] [ ဋီကာ+ယာ+အ ] ယာ - ယေန ။
ယာ-ဓာတ္ အပစၥည္း ဣတၳိလိင္ေဇာတက အာပစၥည္း ။
ဋီကာ = ဋီကာက်မ္း ။
ထိုဋီကာက်မ္းတို႔ကို မာဂဓဘာသာျဖင့္ ဋီကာ , ဝိဘာဝနီ ,
ဒီပနီ ဟူေသာအမည္တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း သကၠဋဘာသာျဖင့္
ဋိပၹနီ , သႏၷယ , ဗ်ာခ်ာ ဟူေသာ အမည္တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း
ေခၚဆိုၾကသည္ ။
ထိုဋီကာက်မ္းတို႔တြင္ ဋီကာတကာတို႔၏ လက္ဦးအရင္းအျမစ္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလဋီကာအမည္ရေသာ က်မ္းကို
ဋီကာဒြါရ ဟုလည္းေကာင္း ဋီကာမ ဟုလည္းေကာင္း
ထပ္ဆင့္ေဝါဟာရျပဳၾကသည္ ။
ဋီကာက်မ္းရင္း၌ မထင္မျမင္လြယ္ေသာ အရာကို
ထင္လြယ္ျမင္လြယ္ေအာင္ ထပ္ဆင့္၍ဖြင့္ေသာေၾကာင့္
အနုဋီကာအမည္ရေသာ က်မ္းမ်ိဳးကို ဋီကာဆင့္ ဟု
ေဝါဟာရျပဳၾကသည္ ။ ဋီကာက်မ္းရင္း၌ အနက္အဓိပၸါယ္မကုန္၍
ၾကြင္းက်န္သည္ကိုလည္းေကာင္း မသိသာမကြဲျပားသည္ကို၄င္း
ကုန္စင္သိသာေအာင္ ကြဲျပားေအာင္ ဋီကာက်မ္းရင္းနွင့္
ေပါင္းစပ္၍ ဖြင့္ဆိုထားသျဖင့္ ကုန္စင္သိသာ ကြဲျပား
ခ်ိဳၿမိန္ေသာေၾကာင့္ မဓုဋီကာ အမည္ရေသာ က်မ္းမ်ိဳးကို
ၿမိန္ေတာင္း ဟု ေဝါဟာရျပဳၾကသည္ ။
အက်ဥ္းအျမြက္မ်ွ မွတ္ဆိုေသာ က်မ္းငယ္မ်ားကို
လကၡ်ာန္က်မ္းမ်ားဟု လည္းေကာင္း ကာလေရြ႕ေလ်ာ့၍
လကၡ်ာန္းက်မ္းမ်ားဟု လည္းေကာင္း ကာလထပ္မံ ေရြ႕ေလ်ာ့ျပန္၍
လက္သန္းက်မ္းမ်ားဟု ေဝါဟာရျပဳၾကျပန္သည္ ။
ဝိနည္းဋီကာ ဒီဃနိကာယ္ဋီကာ မဇၩိမနိကာယ္ဋီကာ
သံယုတၱနိကာယ္ဋီကာ အဂၤုတၱရနိကာယ္ဋီကာ အဘိဓမၼာဋီကာက်မ္းမ်ား
ျမန္မာျပည္၌ အျပည့္အစံုရွိ၍ က်န္ခုဒၵကနိကာယ္
ဋီကာက်မ္းမ်ား သီဟိုဠ္ကြ်န္းမွ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔
မေရာက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေရးသားထားျခင္းရွိသည္ ။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္၌ ဋီကာက်မ္းမ်ား အျပည့္အစံု မရွိေသးဟု
မွတ္ယူရမည္ ။
ထိုတြင္ ခုဒၵကပါဌဋီကာကို ( အရွင္အာဒိစၥဝံသ - ပထမငါးခုန္
ဆရာေတာ္ ) ဓမၼပဒဋီကာေဟာင္းကို (အမည္မသိ သီဟိုဠ္ဆရာေတာ္)
ဓမၼပဒဋီကာသစ္ကို ( အရွင္ဝရသေမၺာဓိ - ေရစႀကိဳဆရာေတာ္ )
ဇာတ္ဋီကာေဟာင္းကို ( အရွင္ဓမၼပါလ - ဒီဃနိကာယ္ဋီကာက်မ္းျပဳ
ဆရာေတာ္ ) ဇာတ္ဋီကာသစ္ကို ( အရွင္ပညာသာမိ - ေမာင္းေထာင္
ဆရာေတာ္ ) ေနတၱိမဟာဋီကာကို ( အရွင္ဉာဏာဘိဝံသ -
ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ ) ေရးေၾကာင္း
ေပမူျဖင့္သာ ရွိေၾကာင္း ဖတ္ရႈမွတ္သားဖူး၏ ။
ေနတၱိဋီကာ ဝိဘာဝနီတို႔ကား ဆ႒မူျဖင့္ စက္တင္ပံုနွိပ္ၿပီးေလၿပီ ။
သို႔ျဖစ္၍ ေရးသားျပီး ဋီကာက်မ္းမ်ား စက္တင္ပံုနွိပ္နိုင္ေသာ္
လည္းေကာင္း , မေရးရေသးေသာ ဋီကာက်မ္းမ်ား ေရးသား
ျဖည့္စြက္နိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း သာဓုအနုေမာဒနာ ထပ္ျပန္ကာ
အႀကိမ္ႀကိမ္ဆင့္ ပူေဇာ္သင့္ပါဘိေတာ့ တကား ။
ထို႔ျပင္ ယခုရွိေနေသာ ဋီကာက်မ္းမ်ားကိုပင္ ကုန္စင္ေအာင္
ၾကည့္ရႈပါဦး မရိုက္ရေသးေသာဋီကာ မေရးရေသးေသာဋီကာမ်ားကို
ေမ်ွာ္လင့္မေနပါနွင့္ဟူ၍လည္း အျပစ္မတင္ရာ ။
နာနာဆႏၵ နာနာဇၩာသယေၾကာင့္ နာနာဂႏၴတို႔ကို ေလ့လာၾကည့္ရႈ
သူတို႔အတြက္ ႀကီးစြာေသာ အေထာက္အပံ့ အကူအညီျဖစ္မည္ကား
မလြဲဧကန္ အမွန္ျဖစ္ေပလိမ့္တကား ။
[ ယခုမူ ဓမၼပဒဋီကာနိသ်မ်ား ထြက္ရွိေနေပျပီ ]
[ စလင္း -ဝိနည္းဂဏၭိသစ္မွ ]
No comments:
Post a Comment