{နီေပါနိုင္ငံမွာ ေဟာတ့ဲေမတၱာတရားေတာ္}
ဘယ္လိုမွေက်နပ္ေအာင္ ေျပာလို႕မရခ့ဲတာ တစ္ခုရွိတယ္။
နီေပါနိုင္ငံမွာ တရားေဟာတုန္းကပဲ။
အဲဒီမွာ ဘုန္းၾကီးက ေမတၱာတရားေဟာတယ္။
အဲဒီ ေမတၱာတရားပြဲအျပီးမွာ "ကိုင္း ေမးခ်င္တ့ဲ ေမးခြန္းေတြ ေမး" ဆိုေတာ့ လူေပါင္း ၁၂-ေယာက္က ေမးခြန္းေပါင္း ၃၅ ခု ဘုန္းၾကီးကို ေမးၾကတယ္။
ညေန ၃ နာရီကစျပီး ေျဖလိုက္ရတာ ည ၇ နာရီထိုးေရာ။
အဲဒီေန႕က အေမာဆုံးပဲ။
ေပ်ာ္စရာလည္း အလြန္ေကာင္းတယ္။
တခါတည္း အၾကိတ္အနယ္ပဲ။
အျပန္အလွန္ ေျပာေနၾကရတာ။
အသက္-၆၀ ေလာက္ရွိတ့ဲ လူတစ္ေယာက္က "အရွင္ဘုရား ေမတၱာတရား ေဟာတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ တစ္ခု ေမးပါ့မယ္။
ေမတၱာတရားေဟာသြားတ့ဲ အရွင္ဘုရားဟာ အသားစားပါသလား" တ့ဲ။
ဘုန္းၾကီးက ခ်က္ခ်င္းမေျဖဘဲနဲ႕ အဲဒီလူမ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္တယ္။
မ်က္ႏွာက ေတာ္ေတာ္တင္းမာေနတယ္။
"အင္း သူေတာ့ ငါ့ကို မေက်နပ္ဘူး။ ငါ့ကိုတြယ္ခ်င္လို႕ သူ ေမးတာ"လို႕ သိတယ္။ ငါ့တြယ္ခ်င္လို႕ သူေမးတာ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ျပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သတိေပးလိုက္တယ္။
"အၾကိတ္အနယ္ ဒီလိုစကားေျပာတ့ဲေနရာမွာ မင္းစိတ္မတိုနဲ႕၊ စိတ္တိုရင္ရႈံးမယ္၊ ေဟာထားတာက ေမတၱာတရား။
မင္းစိတ္မတိုနဲ႕" ဆိုျပီး သတိေပးလိုက္တယ္။
ေမတၱာေဟာတ့ဲဘုန္းၾကီး အသားစားသလားဆိုလာကတည္းကိုက သူက မေက်နပ္လို႕ ဒါ တက္လာတာ။
အဲဒါ ေက်နပ္ေအာင္ေျဖမွ။
သူ႕မ်က္ႏွာၾကည့္လိုက္ေတာ့ တင္းတင္းမာမာျဖစ္ေနတယ္။
တင္းတင္းမာမာၾကီးျဖစ္ေနေတာ့ ဘုန္းၾကီးက သိျပီ။
ဒီလူဟာ စိတ္ဆိုးလို႕ ငါ့အေပၚမွာ မေက်နပ္လို႕ သူ ေမးတာ။
#ေမတၱာတရားကိုမယုံသူ
ငါကေတာ့ ေမတၱာတရားေဟာတ့ဲ ဘုန္းၾကီး ဆိုေတာ့ ေမတၱာနဲ႕ပဲေျဖမွ ျဖစ္မယ္၊ စိတ္ဆိုးတ့ဲအမူအရာ ငါျပလို႕ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။
"ေကာင္းပါျပီ ဒကာၾကီး ေျဖပါ့မယ္၊ မေျဖေသးခင္ တစ္ခု မွတ္သားထားပါ"။
"ေမတၱာတရားကို အစားအစာနဲ႕ မသတ္မွတ္ရဘူးဆိုတာေလးကို ဒကာၾကီး ေရွးဦးစြာ မွတ္သားထားပါဦး။ ေမတၱာရွိတယ္ မရွိဘူးဆိုတာကို အစားအစာနဲ႕ ဒကာၾကီးသတ္မွတ္မယ္လို႕ မၾကံပါနဲ႕"လို႕ ဘုန္းၾကီးက ေျပာလိုက္တယ္။
အဲဒီေတာ့မွ သူပိုျပီးေတာ့ ေဒါသထြက္လာတယ္။
တခါတည္း ေခါင္းေတြ ေထာင္လာျပီးေတာ့ 'အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ေမးတာကို ေျဖပါ၊ အရွင္ဘုရား အသားစားသလား' မစားဘူးလားဆိုတာကိုပဲ သိခ်င္ပါတယ္' တ့ဲ။
ဘုန္းၾကီးက "ဟုတ္ပါတယ္၊ ငါ ေမတၱာတရားလဲ ေဟာပါတယ္၊ အသားေရာ ငါးေရာ အကုန္လုံးစားပါတယ္" လို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက I don't believe your loving kindness.
"အရွင္ဘုရားေဟာတ့ဲ ေမတၱာတရားကို တပည့္ေတာ္ မယုံဘူး"တ့ဲ။
အဲဒီေတာ့ ဘုန္းၾကီးက သေဘာက်သြားတယ္။
ဟုတ္ျပီ၊ "ဒီလူၾကီးကို ငါနိုင္ျပီ" လို႕ သေဘာကို က်ေနတာ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူက စိတ္ဆိုးတာကိုး။
"ဒီလူဟာ သက္သက္လြတ္သမားျဖစ္ရမယ္၊ သက္သက္လြတ္ဝါဒကို အလြန္စြဲေနတ့ဲ ဟိႏၵဴတစ္ေယာက္ျဖစ္ရမယ္" လို႕ ဘုန္းၾကီးက ေတြးမိတယ္။
ဒီက "အသားစားတယ္"လို႕ ေျပာလိုက္ကတည္းကိုက သူ ေဒါနဲ႕ေမာနဲ႕ တက္လာတယ္။
"ငါေတာ့ ဒီလူကို အနိုင္ခ်မယ္၊ နိုင္ကိုနိုင္ရမယ္"လို႕ ဘုန္းၾကီး သိလိုက္တယ္။
"အရွင္ဘုရား အသားစားတယ္ဆိုျပီးေတာ့ ေမတၱာတရားလဲေဟာေတာ့ အရွင္ဘုရားရဲ႕ေမတၱာ တပည့္ေတာ္ မယုံနိုင္ဘူး" လို႕ ေျပာေတာ့ ဘုန္းၾကီးက "ေကာင္းပါျပီ၊ မင္းယုံဖို႕ ငါ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမတၱာတရား ဘယ္လိုပြားရမယ္ဆိုတာသာ ငါ ေျပာေနတာပါ"။
အဲဒီလိုေျပာျပီးေတာ့မွ ဘုန္းၾကီးက ရွင္းျပတယ္။
"ေမတၱာတရားရဲ႕သေဘာကို ဒကာၾကီးသေဘာေပါက္ဖို႕က ေမတၱာတရားဆိုတာဟာ မိမိႏွလုံးသားထဲက ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္ဖို႕, ေဒါသကို ႏွိမ္နင္းဖို႕သာ လိုရင္းေျပာတယ္ဆိုတာကို ဒကာၾကီး နားလည္ထားစမ္းပါ"။
"ေဒါသကိုပယ္ဖို႕ရန္ ေမတၱာပြားရတယ္ ဒကာၾကီး။ ဗုဒၶကေဟာထားတယ္။ ေမတၱာဘာဝနာဟာ ဘာအတြက္လဲ။ ေဒါသကို ႏွိမ္နင္းဖို႕ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ အသားေတြဘယ္လိုပဲ စားေစကာမူ အဲဒီအသားကို စနစ္က်က် စားျပီးေတာ့ ေဒါသကို ႏွိမ္နင္းနိုင္ရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေမတၱာ လုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္တယ္"။
ေနာက္စကားတစ္ခြန္း ဆက္မလို႕ ဘုန္းၾကီးက အားယူေနတုန္း ခ်က္ခ်င္းၾကားျဖတ္ျပီးေတာ့ သူေျပာတယ္။
ဘုန္းၾကီးေျပာလိုက္တ့ဲ စကားထဲမွာ "အသားကို စနစ္တက် စားျပီးေတာ့"ဆိုေ့တာ အဲဒါေလးကို သူက ဘယ္လိုမွ မၾကိဳက္ဘဲ ျဖစ္သြားတယ္။
"အသားစားတာ ဘယ္လိုစနစ္ေတြနဲ႕ စားရဦးမွာလဲ"။
သူက ဒီလိုလာတယ္။
ဘုန္းၾကီးက စနစ္ကိုေျပာျပလိုက္တယ္။
"ဗုဒၶက အသားၾကီး ၁၀ မ်ိဳးမစားရဘူး။ စားတ့ဲအခါ အစြန္းသုံးပါးမွလဲ လြတ္ရမယ္"။
"အစြန္းသုံးပါးလြတ္ေသာအသား၊ ဆယ္မ်ိဳးေသာအသားမွ လြတ္ေသာအသားကို စားတ့ဲအခါမွာလဲပဲ ပစၥေဝကၡဏာ သုံးမိ်ဳးနဲ႕ ဆင္ျခင္၍စား"။
၁။ ဓာတုပစၥေဝကၡဏာ- ဓာတ္သေဘာကို ဆင္ျခင္။
၂။ ပဋိကူလပစၥေဝကၡဏာ- စက္ဆုပ္ဘြယ္ အေနနဲ႕ဆင္ျခင္။
၃။ မဟာပစၥေဝကၡဏာဆိုတာ ရွင္ငယ္, ရဟန္းငယ္မ်ား, ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းတာ။
"အဲဒီလို ပစၥေဝကၡဏာသုံးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးကိုဆင္ျခင္စား။ အစြန္းသုံးပါးမွ လြတ္တ့ဲ အသားကိုစား။ ဆယ္မိ်ဳးေသာ အသားမွ လြတ္ေသာအသားကိုစား။ အဲဒါ အသားစားစနစ္ပဲဗ်။
"ဗုဒၶေပးထားတ့ဲ စနစ္ပဲ"လို႕ ဘုန္းၾကီးက ဒီလိုေျပာလိုက္ေရာ သူက တက္လာျပန္တယ္။
"ဗုဒၶဟာ အသားမစားပါဘူး၊ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ အသားမစားဘူးဆိုတာ အရွင္ဘုရား နားလည္ရဲ႕လား" တ့ဲ သူက။
"ဗုဒၶဟာ အသားမစားဘူးလို႕ ဒကာၾကီး ဘယ္လိုလုပ္ ေျပာနိုင္တာလဲ။ အေထာက္အထား ျပစမ္းပါ" လို႕ ဘုန္းၾကီးက ေမးလိုက္ေတာ့ သူက "တျခား မျပပါရေစနဲ႕၊ ဗုဒၶဟာ အလြန္ၾကီးမားတ့ဲ မဟာဂရုဏာရွင္တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ အသားကို မစားနိုင္ဘူး၊ မစားဘူး" တ့ဲ။
"ဟုတ္ပါတယ္။ ၾကီးမားတ့ဲ ေမတၱာဂရုဏာ ဗုဒၶမွာ ရွိပါတယ္။ လက္ခံပါတယ္။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ အဲဒီလို စားနည္းစနစ္ကို ခ်ေပးခ့ဲတယ္ဆိုတာကို ဒကာၾကီး စာမွ ဖတ္ဖူးရဲ႕လား"လို႕ ေျပာလိုက္ေရာ သူ စိတ္ဆိုးသြားတယ္။
"ရဟန္းေတာ္မ်ား အသားမစားထိုက္ဘူးလို႕ ဆိုျပီးေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးက ေတာင္းပန္ခ့ဲတ့ဲအခ်က္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ပယ္ခ်ခ့ဲတယ္ဆိုတာကိုေရာ ဒကာၾကီး ဖတ္ဖူးရဲ႕လား" ဆိုေတာ့ သူက "မဖတ္ဖူးဘူး"တ့ဲ။
"အဲဒါ ဒကာၾကီးည့ံတာပဲ။လို႕ ဘုန္းၾကီးက သူ႕ကိုတို႕လိုက္တယ္။
အဲဒီမွာ သူ ပိုျပီး စိတ္ဆိုးေတာ့တာပဲ။
သူက သက္သက္လြတ္စားတ့ဲလူ။
ေဒါသေတြ တရႈးရႈးထေနတယ္။
ဒီက အသားစားတ့ဲလူ။
ေဒါသ မျဖစ္ပါဘူး။
သူ႕ကို ေဒါသမျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တေျဖးေျဖး တို႕ေပးေနတာ။
ေမတၱာအေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၾကတာဆိုေတာ့ ေဒါသထြက္ရင္ ရႈံးတာပဲ။
ဘုန္းၾကီးက ေဒါသမထြက္ေတာ့ အဲဒီပြဲမွာ ဘုန္းၾကီး လုံးဝနိုင္ခ့ဲတယ္။
#ေဒဝဒတ္ပန္ၾကားခ့ဲတ့ဲပဥၥဝတၳဳယာစန
၁။ သာသနာေတာ္ထမ္း ရဟန္းမွန္ရင္ အသားမစားရဘူး။
၂။ သကၤန္း သုံးထည္တည္း ဝတ္ရမယ္။
၃။ ပ့ံသကူသကၤန္းကိုပဲ ဝတ္ရမယ္။
၄။ ေတာထဲမွာပဲ ေနရမယ္။
"ဒကာၾကီး ရွင္ေဒဝဒတ္ သည္ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ျပီးေတာ့ အဲဒီလို ေတာင္းပန္ခ့ဲဖူးတယ္ဆိုတာကို ၾကားဖူးရဲ႕လား" လို႕ေမးလိုက္ေတာ့ "ၾကားဖူးတယ္ေျပာရမလား, မၾကားဖူးဘူးလို႕ ေျပာရမလား" ဆိုျပီး သူ ေခါင္းငုံ႕ျပီးေတာ့ စဥ္းစားေနတယ္။
စဥ္းစားျပီးေတာ့မွ "အဲဒါ ၾကားဖူးပါတယ္" တ့ဲ။
"ဒါေပမယ့္ဗ်ာ အဲဒီေတာင္းပန္ခ်က္ဟာ အလြန္ေတာင္းပန္ခ်က္ပဲ"တ့ဲ သူက။
"အဲဒီေလာက္ေကာင္းတ့ဲ ေတာင္းပန္ခ်က္ကို ျမတ္စြာဘုရား ပယ္ခ်ပစ္လိုက္တယ္ဆိုတာကိုေရာ ၾကားဖူးလား"လို႕ ဘုန္းၾကီးက ထပ္ေမးေတာ့ သူက "မသိဘူး" တ့ဲ။
"အဲဒါ မသိလို႕ရွိရင္ ေဟာဒီ 'ဓမၼကိတိၱဝိဟာရ' မွာ ပိဋကတ္သုံးပုံရွိတယ္။ ဘုန္းၾကီးတို႕ တည္းခိုတာက ဓမၼကိတိၱဝိဟာရမွာ နီေပါသီလရွင္ ေဒၚသုဓမၼဝတီဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေဒၚသုဓမၼဝတီထံမွာ အဲဒီပိဋကတ္စာအုပ္ကို ဖြင့္ျပီးေတာ့ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ မဖတ္တတ္ရင္လည္း သူ႕ကို ဖတ္ခိုင္း အဓိပၸာယ္ကို ေျပာျပလိမ့္မယ္"။
ေဒဝဒတ္ေတာင္းပန္ခ့ဲတ့ဲ သက္သက္လြတ္ဝါဒကို ျမတ္စြာဘုရား ပယ္ခ်လိုက္တယ္ဆိုတ့ဲအေၾကာင္း 'ဝိနည္းစူဠဝဂၢပါဠိေတာ္' မွာရွိပါတယ္။
"ဒကာၾကီး ျမတ္ဗုဒၶ အသားစားတယ္ဆိုတာကို တထစ္ခ်သာ မွတ္ထားစမ္းပါ။ ဒါေပမယ့္ စားတာက စနစ္တက် စားတာ"။
"ျပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးစုႏၵ ေရႊပန္းတိမ္သည္ ကပ္တာ ဝက္သားပဲ"လို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ''ဝက္သားမဟုတ္ဘူး။ ဝက္ေတြ သြားတ့ဲလမ္းမွာေပါက္တ့ဲ မိႈ" တ့ဲ။
#တစ္ကမ႓ာလုံးကျငင္းေနၾကတ့ဲစာတစ္ပုဒ္
"သူကရမဒၵဝပုဒ္ကို 'ႏူးည့ံတ့ဲဝက္ပိ်ဳသား' လို႕ ဘာသာျပန္ ရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ 'မိႈ' လို႕ ဘာသာျပန္ရမလား" ဆိုတာကို တစ္ကမ႓ာလုံးက ျငင္းေနၾကတယ္။
အဲဒီ "သူကရမဒၵဝ" သည္ တစ္ကမ႓ာလုံးက ျငင္းေနၾကတ့ဲ ပါဠိပုဒ္။
အထ ေခါ စုေႏၵာ ကမၼာရပုေတၱာ တႆာရတိၱယာ အစၥေယန သေကနိေဝသန ပဏီတံ၊ ခါဒနီယံေဘာဇနိယံ ပဋိယာဒါေပတြာ ပဟူတဥၥ သူကရမဒၵဝံ။ (သုတ္မဟာဝါ)
သူတို႕က "သူကရဆိုတာက ဝက္။ မဒၵဝဆိုတာက နင္းတယ္ဆိုတ့ဲ အဓိပၸာယ္ကိုယူတယ္။ ဒီေတာ့ 'ဝက္နင္းတ့ဲ ေျမၾကီးမွာ ေပါက္တ့ဲမိႈ' ပဲ" တ့ဲ။
အဲဒီပုဒ္ကို ဘုန္းၾကီးက ဆက္ျပီးေတာ့ မျငင္းေတာါဘူး။
ဒီပုဒ္က တစ္ကမ႓ာလုံး ျငင္းေနၾကတာ။
"ေကာင္းျပီ ဒကာၾကီး 'သူကရမဒၵဝ' ကို ဝက္သားလို႕ လက္မခံဘူး။ ဝက္နင္းတ့ဲေနရာမွာ ေပါက္တ့ဲ မိႈလို႕ဆိုရင္ ထားပါေတာ့။ အဲဒါကို မျငင္းလိုပါဘူး။
"ေနာက္တစ္ခုေျပာမယ္။ ဥဂၢသူၾကြယ္ၾကီးက ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းကပ္တ့ဲအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပတ့ဲ 'ဥဂၢသုတၱန္' ဆိုတာရွိတယ္၊ ဥဂၢသုတၱန္ ကို ဒကာၾကီး ဖတ္ဖူးရဲ႕လား"။
သူ ဗဟုသုတနည္းတာေတြကို ေပၚေအာင္လို႕ ဘုန္းၾကီးက လူၾကားထဲ အဲဒါေတြကိုခ်ည္း ေမးတာပဲ။
"ဖတ္ဖူးရဲ႕လား" ေမးေတာ့ "မဖတ္ဖူးဘူး" တ့ဲ။
"မဖတ္ဖူးရင္ ေျပာျပမယ္။ ဥဂၢေသနသူၾကြယ္ၾကီး ဘုရားဆြမ္းကပ္တုန္းက ေလ်ွာက္တယ္"။
ပီယံ ေမ ဘေႏၲ မနာပံ သမၸႏၷေကာလကံ သူကရမံသံ။ (သူကရ= ဝက္။ မံသ= အသား)။
"ဆီးသီးနဲ႕ခ်က္ထားတ့ဲ ဝက္သားဟင္းကို တပည့္ေတာ္အား ခ်ီးေျမွာက္ေသာအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ခံေတာ္မူပါ။"
အဲဒီလို ဥဂၢေသနက ေလ်ွာက္တယ္။ ဘုရားကလည္း လက္ခံေတာ္မူတယ္။
#တမင္လုပ္ၾကံေရးထားတ့ဲသုတၱန္
"အဲဒါကို ဒကာၾကီး ျငင္းခ်င္ေသးလား" ဆိုေတာ့
"ဒီသုတၱန္ဟာ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္က တမင္ေရးထည့္ထားတ့ဲ သုတၱန္ျဖစ္မွာေပါ့" တ့ဲ။
အဲဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ ဘုန္းၾကီး နည္းနည္းစိတ္ဆိုးခ်င္လာတယ္။
စိတ္ဆိုးခ်င္ေပမယ့္ ေအာင့္ထားရတယ္။
စိတ္ဆိုးရင္ ရံႈးမွာကိုး။
ပိဋကတ္သုံးပုံကို အျပည့္အစုံယုံတ့ဲ သဒၶါတရား, ဓမၼရတနာကို ယုံၾကည္တ့ဲ စိတ္ဓာတ္ဟာ ေဟာဒီျမန္မာျပည္က ဗုဒၶဘာသာ သူေတာ္စင္ေတြမွာ အျပည့္အဝရွိတယ္။
ဟိုဒကာၾကီးေျပာလိုက္ပုံက "ဒီသုတၱန္ဟာ လုပ္ၾကံျပီးေတာ့ ေရးထားတ့ဲ သုတၱန္" ဆိုေတာ့ 'မိစၧာဝါဒ မွားယြင္းတ့ဲအယူအဆ' ဟာ သူ႕ႏွလုံးသားထဲေရာက္ေနတယ္။
"ဟိုလူဒီလူ ေရးထည့္ထားတာေတြ" ဆိုေတာ့ "ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ"ဟာ အဲဒီကစျပီးေတာ့ အားနည္းေနတယ္"။
အားနည္းေနေတာ့ ရတနာသုံးပါးရဲ႕ ဂုဏ္သတိၱ (တနည္း) ရတနာသုံးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ကို ယုံၾကည္တ့ဲ သဒၶါသည္ သူ႕မွာ အျပည့္အဝမရွိဘူး။
ဘုရား ကိုးကြယ္တယ္၊ တရား ကိုးကြယ္တယ္၊ သံဃာ ကိုးကြယ္တယ္ဆိုေပမယ့္ အျပည့္အစုံ လက္ခံျပီးေတာ့ ကိုးကြယ္ၾကတာမိ်ဳး မဟုတ္ဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ဝက္သာ လက္ခံျပီးေတာ့ တစ္ခိ်ဳ႕တစ္ဝက္သာကို လက္မခံဘဲနဲ႕ ကိုးကြယ္ေနတ့ဲ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ "ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ အလြန္မ်ားတာပဲ" လို႕ သေဘာေပါက္လိုက္ပါတယ္။
#ေမတၱာတရားကိုအစားအစာနဲ႕မသတ္မွတ္ပါနဲ႕
အဲဒီေနာက္ ဘုန္းၾကီးက ဆက္ေျပာလိုက္တယ္။
"ဒကာၾကီး ျမတ္ဗုဒၶက သူ႕အသက္မသတ္ဖို႕ခ်ည္း အျမဲတမ္း ေဟာပါတယ္။ မညွင္းဆဲဖို႕ အျမဲတမ္း ေဟာပါတယ္။ ေမတၱာပြားဖို႕ အျမဲတမ္း ေဟာပါတယ္"။
"ဗုဒၶသားေတာ္ သမီးေတာ္ေတြကို သတၱဝါတို႕ရဲ႕ အသက္ကို မသတ္ရဘူးဆိုတ့ဲ သိကၡာပုဒ္ေတြ တားျမစ္ထားတယ္"။
"ဒါေပမယ့္ အစြန္း ၃-ပါးလဲ လြတ္မယ္။ ၁၀-မိ်ဳးေသာ အသားမွလည္း လြတ္မယ္။ တရားသေဘာကို ဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ စားမယ္ဆိုရင္ အပ္စပ္ပါတယ္"။
"ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ သတ္စားဖို႕ေတာ့ ဘုရားရွင္က လုံးဝ ခြင့္မျပဳဘူး"။
အဲဒီလို ေျပာျပီးေတာ့မွ "ဒကာၾကီး အစားအစာနဲ႕ ေမတၱာကို သတ္မွတ္ျခင္းသည္ မျပည့္စုံပါဘူး။ ေမတၱာတရားကို ေဒါသျငိမ္းတာ မျငိမ္းတာႏွင့္ သတ္မွတ္ရတယ္၊ အသီးအရြက္ေတြကို စားျပီး ေဒါသၾကီးျပီးေတာ့ေနရင္ အဲဒီလူၾကီးကို 'ေမတၱာရွင္' လို႕ သတ္မွတ္လို႕ ဘယ္ရမလဲ"။
"အသားစားခ်င္လဲ စားေပါ့၊ ငါးစားခ်င္လဲ စားေပါ့။ ေဒါသျငိမ္းေအာင္ ပယ္နိုင္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္သည္ 'ေမတၱာရွင္' ပါပဲ"။
"ဒကာၾကီး ဘာေျပာခ်င္ေသးလို႕တုန္း"လို႕ ဘုန္းၾကီးက ေမးလိုက္တယ္။
သူက "မေျပာေတာ့ပါဘူး" ဆိုျပီးေတာ့ ရပ္သြားတယ္။
မေျပာနိုင္လို႕ ရပ္သြားတာ။ ေက်နပ္လို႕ ရပ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ကေတာ့ ဆိုးျမဲဆိုးျမဲပဲ။ မ်က္ႏွာၾကီး နီေနတယ္။
အခမ္းအနားျပီးသြားတ့ဲအခါက်ေတာ့ ဘုန္းၾကီးက သူ႕ဆီကို ထသြားတယ္။
ထသြားျပီးေတာ့ လက္ဆြဲလိုက္တယ္။
"ဒကာၾကီး ထစမ္းပါဦး" ဆိုျပီး လက္ဆြဲေတာ့ သူ မတ္တတ္ကေလးထလာတယ္။
"ဘုန္းၾကီးေျပာတာေတြ အကုန္လုံး ဒကာၾကီး ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံရဲ႕လား" လို႕ ဘုန္းၾကီးက ေမးၾကည့္ေသးတယ္။
"အရွင္ဘုရားေျပာတာေတြကို တပည့္ေတာ္ ဘာမွ မျငင္းပါဘူးဘုရား" တ့ဲ။
"လက္ခံတယ္" လို႕ေတာ့ မေျပာဘူး။
"ဒါေပမယ့္ အရွင္ဘုရားတို႕ဟာ အသားေတြစားစားျပီးေတာ့ တရားေဟာေနတာ အဲဒါေတာ့ တပည့္ေတာ္ မၾကိဳက္ဘူး" တ့ဲ။
သူက တြယ္လႊတ္လိုက္ေသးတယ္။
ဘုန္းၾကီးက သူ႕ကို "ဒကာၾကီးကို နည္းမိ်ဳးစုံနဲ႕ ဘုန္းၾကီး ေျပာျပီးပါျပီ၊ ေမတၱာတရားကို အစားအစာနဲ႕ မသတ္မွတ္ပါနဲ႕လို႕ ဆိုထားလ်က္သားနဲ႕ ဒကာၾကီးက လက္မခံဘူး"။
"လက္မခံလည္း မတတ္နိုင္ဘူး ဒကာၾကီး။ အရြက္ပဲစားစား၊ အသားပဲစားစား၊ စားခ်င္တာစား၊ ဒါေပမယ့္ ေဒါသကိုေတာ့ နိုင္ေအာင္ထိန္းပါ" ေျပာလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ည ၇-နာရီခြဲေလာက္မွာ ဘုန္းၾကီးတို႕ရဲ႕ အခမ္းအနားျပီးသြားတယ္။
#တဘက္သတ္အစြဲအလမ္းတစ္ေဇာက္ကန္း
ဒီေတာ့ သာသနာကြယ္ျခင္းအေၾကာင္းေတြကို ရွာလိုက္လို႕ရွိရင္ "ဣဓ ေမဝ သစၥံ ေမာဃမညံ" ဆိုတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ဣဓ ေမဝ သစံၥ၊ ဤငါရဲ႕ဝါဒသည္သာလ်ွင္ မွန္တယ္။ ေမာဃမညံ၊ သူတစ္ပါးတို႕ရဲ႕ အယူဝါဒဟာ အမွားေတြခ်ည္းပဲ။
"ငါ့ဝါဒက အမွန္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အယူဝါဒက အကုန္မွားတယ္"လို႕ တစ္ဘက္သတ္ အစြဲသန္ျခင္းသည္ သာသနာကြယ္ပျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ။
ကိုယ့္ဝါဒ အမွန္ခ်ည္း တစ္ဘက္သတ္ဖိခ်။ သူတစ္ပါးဝါဒ အမွားခ်ည္း တစ္ဘက္သတ္ဖိခ်။ ဒါဟာ သာသနာရဲ႕ အားနည္းမႈ အေၾကာင္းေတြပဲ။
မ်ွမ်ွတတစဥ္းစားျပီးေတာ့ မွားတာကို ပယ္စြန္႕ မွန္တာကို လက္ခံ။ ဒီလိုမွ သဘာဝက်တာ။
ခုေတာ့ သူ႕ အသားမစားဘဲနဲ႕ ေနလာခ့ဲတ့ဲ အေလ့အက်င့္ကို အေကာင္းဆုံးလုပ္ျပီးေတာ့ အသားစားတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အပါယ္ပဲ ခ်က္ခ်င္းဆင္းရေတာ့မလိုလို၊ သူယုတ္မာေတြ အကုန္ျဖစ္ကုန္ျပီလိုလိုနဲ႕ သူက ေျပာတယ္။
ဒီလိုလုပ္လာေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အစြဲသန္ေနတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ေတာ့ မ်ားမ်ားၾကီးမကိန္းနိုင္းဘူးဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရာရာကို မ်ွမ်ွတတ ရွိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
(သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အႏွစ္ကိုးပါးတရားေတာ္ စာအုပ္ စာ ၂၃၊ ၂၉ မွ)
credit :Nyein Chan
copy and share
#PhyoeMayOo
No comments:
Post a Comment