ဣတိဝုတၱကပါဠိေတာ္ သုခပတၳနာသုတ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဝမွ် ဓမၼဒါန 🙏
သီလံ ရေကၡယ် ေမဓာဝီ,
ပတၳယာေနာ တေယာ သုေခ၊
ပသံသံ ဝိတၱလာဘၪၥ,
ေပစၥ သေဂၢ ပေမာဒနံ။
ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ဘဝဝယ္ နတ္ျပည္၌ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လားေရာက္ရျခင္းကိုလည္းေကာင္း ဤခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းသံုးပါးတို႔ကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။
အကေရာေႏၲာပိ ေစ ပါပံ, ကေရာႏၲမုပေသဝတိ၊
သကႋေယာ ေဟာတိ ပါပသၼႎ,
အဝေဏၰာ စႆ ႐ူဟတိ။
မေကာင္းမႈကို (မိမိ)မျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈျပဳသူကို မွီဝဲဆည္းကပ္မူ “ဤသူသည္ မေကာင္းမႈကို ျပဳမူလည္းျပဳအပ္ၿပီ၊ ျပဳမူလည္းျပဳလတၱံ႕” ဤသို႔ မေကာင္းမႈ၌ ယံုမွားခံရ၏၊ မေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း (စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္လည္း) မေကာင္းမႈျပဳသူကို မွီဝဲေသာ ထုိသူ႕အေပၚသို႔ ေရာက္၏။
ယာဒိသံ ကု႐ုေတ မိတၱံ,
ယာဒိသံ စူပေသဝတိ၊
သ ေဝ တာဒိသေကာ ေဟာတိ, သဟဝါေသာ ဟိ တာဒိေသာ။
အၾကင္သူသည္ အၾကင္ ေကာင္း မေကာင္း သေဘာရွိေသာသူကို အေဆြခင္ပြန္းျပဳ၍ မွီဝဲဆည္းကပ္၏၊ ထုိသူသည္ ထုိေကာင္း မေကာင္းရွိသူသာ ျဖစ္၏၊ မွန္၏၊ အတူတကြ ေပါင္းေဖာ္ေနထုိင္သူသည္ ထုိအတူတကြ ေနထုိင္သူႏွင့္ တူေသာ သေဘာရွိသည္သာ ျဖစ္၏။
(အၾကင့္ေၾကာင့္ အတူတကြ ေပါင္းေဖာ္ေနထုိင္သူသည္ ထုိအတူတကြ ေနထုိင္သူႏွင့္ တူေသာ သေဘာရွိသည္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းေသာ ယုတ္မာေသာသူကို မွီဝဲျခင္းကို မျပဳအပ္ေပ။)
ေသဝမာေနာ ေသဝမာနံ,
သမၹဳေ႒ာ သမၹဳသံ ပရံ၊
သေရာ ဒိေဒၶါ ကလာပံဝ, အလိတၱမုပလိမၸတိ၊
ဥပေလပဘယာ ဓီေရာ,
ေနဝ ပါပသခါ သိယာ။
အဆိပ္ျဖင့္ လိမ္းက်ံအပ္ေသာ ျမႇားက်ည္ေတာက္၌တည္ေသာ အဆိပ္လူးျမားသည္ အဆိပ္ မလိမ္းက်ံေသးေသာ မိမိသည္ေတြ႕ထိအပ္ေသာ ျမႇားအေပါင္းရွိေသာ ျမႇားက်ည္ေတာက္ကို မိမိအဆိပ္ျဖင့္ လိမ္းက်ံကူးစက္သကဲ့သို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ခံရသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ မွီဝဲဆည္း ကပ္လာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိ၏ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊အတူတကြ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ လက္ခံသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊ ပညာရွိသည္ ဤသို႔ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္ျခင္းမွ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ယုတ္မာေသာ အေဆြခင္ပြန္း ရွိသူမျဖစ္ရာ။
ပူတိမစၧံ ကုသေဂၢန,
ေယာ နေရာ ဥပနယွတိ၊
ကုသာပိ ပူတိ ဝါယႏၲိ,
ဧဝံ ဗာလူပေသဝနာ။
အၾကင္သူသည္ ငါးပုပ္ကို သမန္းျမက္ျဖင့္ ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ သမန္းျမက္တို႔သည္ မပုပ္ကုန္ေသာ္လည္း ပုပ္ေသာငါးႏွင့္စပ္သျဖင့္ ပုပ္ေသာအနံ႔ရွိသည္ျဖစ္၍ လႈိင္ကုန္သကဲ့သို႔ သူမိုက္ကိုမွီဝဲျခင္းသည္ ဤအတူ အပုပ္နံ႔လႈိင္ကုန္၏၊(ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဥပမာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းရွိ၏။)
တဂရၪၥ ပလာေသန, ေယာ နေရာ ဥပနယွတိ၊
ပတၱာပိ သုရဘိ ဝါယႏၲိ, ဧဝံ ဓီ႐ူပေသဝနာ။
အၾကင္သူသည္ ေပါက္ရြက္ျဖင့္ ေတာင္ဇလပ္ပန္းကို ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ ေပါက္ရြက္တို႔သည္ အနံ႔မရွိကုန္ေသာ္လည္း ေမႊးေသာ ေကာင္းေသာ ေတာင္ဇလပ္ပန္းႏွင့္စပ္သျဖင့္ အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္သကဲ့သို႔ ပညာရွိကို မွီဝဲသူတို႔သည္ ဤအတူ အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္၏။ (ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဥပမာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းရွိ၏။)
တသၼာ ပတၱပုဋေႆဝ ,
ဉတြာ သမၸာကမတၱေနာ၊
အသေႏၲ နုပေသေဝယ်,
သေႏၲ ေသေဝယ် ပ႑ိေတာ၊
အသေႏၲာ နိရယံ ေနႏၲိ,
သေႏၲာ ပါေပႏၲိ သုဂၢတႎ။
အၾကင့္ေၾကာင့္ သူယုတ္မာကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ျခင္း သူေတာ္ေကာင္းကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ျခင္း၏ ဤသို႔သေဘာရွိကုန္ေသာ အက်ိဳး အျပစ္ရွိကုန္သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ရြက္ထုပ္ကဲ့သို႔ မိမိေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းက်ဳိးကို သိ၍ ပညာရွိသည္ သူယုတ္မာတို႔ကို မမွီဝဲရာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကိုသာ မွီဝဲရာ၏၊သူယုတ္မာတို႔သည္ ငရဲသို႔ ေဆာင္တတ္ကုန္၏၊သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ေစတတ္ကုန္၏။
အရွင္ေခမိႏၵ ၂၀၁၅။
No comments:
Post a Comment