"အေျခခံပါဠိဘာသာျဖင့္ေျဖဆိုနည္း"(၁၃)
*နာမ္ပုဒ္ကိံ -ပါေသာ
ဝါက်တည္ေဆာက္နည္း-
ကိံသဒၵါသည္
ပုစၦာအနက္ကုိေဟာသည္။
ဘာ၊ဘယ္ဟာ၊ဘယ္သူ စသည္
"အေမးပုစၦာ"အနက္ကုိ ေဟာသည္။
ကိံ-သဒၵါကုိ သုံးစြဲရာ၌ လိင္အလိုက္
ေကာ၊ကာ၊ကံ၊ကိံ၊စသည္ကုိ အသုံးျပဳပါ။
ဘာရယ္လုိ႔
သတ္မွတ္ခ်က္မ႐ွိလွ်င္နပုံလိင္ကုိ အသုံးျပဳပါ။
ဥပမာ-
"အဘယ္သူသည္ ေက်ာင္းသုိ႔ သြားသနည္း"ဆိုရင္
ပါဠိစီေသာ အခါ-
ေကာ ဝိဟာရံ ဂစၦတိ။ ဟုေရးရသည္။
"အဘယ္သူသည္"ဟု ကတၱားကုိေမးလို၍
"ေကာ"ဟုထားသည္ကုိ သတိျပဳပါ။
"သင္သည္ ဘယ္ကုိ သြားသလဲ"ဆိုရင္
တြံ ကိံ ဂစၦသိ။ဟုေရးရသည္။
"ဘယ္ကုိ"ဟု ကံပုဒ္ကုိေမးလို၍ "ကိံ" ဟုေရးသည္ကုိ
သတိျပဳပါ။
နိပါတ္ကိံပါေသာ
ဝါက်တည္ေဆာက္နည္း-
နိပါတ္ကိံပါေသာဝါက်ကုိ တည္ေဆာက္ရာ၌
ကိံ သဒၵါကုိ ဝါက်၏ေ႐ွ႕၌ အျမဲထားပါ။
ကိံနိပါတ္သည္
တစ္စုံတရာေၾကာင့္ ႐ုပ္ေနမေျပာင္းပါ။
အနက္ျပန္ဆိုသည့္ အခါ
လား၊ေလာ စသည္ျပန္ဆိုပါ။
ေဆာင္-
"ကိံ သဒၵါေနာင္ စိေရာက္ခ်င္က
အပၸဝါစက၊ထိုမွ တဖန္ ယဝင္ျပန္က
သကလ ဝါစက၊ဝင္လာမဖက္ ကိံသက္သက္မွာ
ပုစၦာဝါစက မွတ္ကုန္ၾက။"
ဥပမာ-
သင္သည္ ေက်ာင္းသုိ႔ သြားသလား-ကုိ
ပါဠိဝါက်ေရးလိုလ်င္-
ကိံ တြံ ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။ဟုေရးရသည္။
သတိျပဳရန္-
တစ္ခါတရံမွာ
ကိံ အစား ပန သဒၵါ ပါရင္လည္း
အေမးပုစၦာ ကိံသဒၵါက့ဲသုိ႔ အနက္ေပးရေၾကာင္းသတိျပဳပါ။
တံြ ပန ဂစၦသိ ဝိဟာရံ။အနက္ေပးသည့္အခါ
တြံ။သင္သည္၊ဝိဟာရံ၊
ေက်ာင္းသုိ႔၊ဂစၦသိ ပန၊သြားသေလာ။ဟုေပးပါ။
*ႏု၊ေခါ၊သဒၵါ ပါေသာဝါက်ေရးနည္း-
ႏု၊ႏုေခါသဒၵါသည္လည္း ပုစၦာအနက္ကုိေဟာသည္။
အနက္ေပးသင့္အခါ-
ျဖစ္သလား၊ျဖစ္သနည္း၊ျဖစ္သေလာ၊
ျဖစ္သလဲစသည္ အနက္ျပန္ဆိုပါ။
ႏု၊ႏုေခါ ထားသည္အခါ
နာမ္ ကိံေနာင္၊နိပါတ္ကိံေနာင္၊ႀကိယာေနာင္
ထားႏိုင္သည္။
ေအာက္ပါပုံစံတို႔ကုိ ေလ့လာပါ။
(က)ေကာ ႏု ဝိဟာရံ ဂစၦတိ။(နာမ္ကိံေနာင္)
အနက္ေပးပုံ-
ေကာ၊အဘယ္သူသည္၊ဝိဟာရံ၊ေက်ာင္းသုိ႔၊ဂစၦတိႏု၊
သြားသနည္း။
(ခ)ကိံႏု တြံ ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။(နိပါတ္ကိံေနာင္)
အနက္ေပးပုံ-
တြံ၊သင္သည္၊ဝိဟာရံ၊ေက်ာင္းသုိ႔၊ဂစၦသိကိံႏု၊သြားသေလာ။
(ဂ)တြံ ႏု ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။(႐ိုး႐ိုးနမ္ေနာင္)
အနက္ေပး-
တြံ၊သင္သည္၊ဝိဟာရံ၊ေက်ာင္းသုိ႔၊ဂစၦသိႏု၊သြားသေလာ။
ဝါ၊သြားသလား၊ဝါ၊သြားေသးလား။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
No comments:
Post a Comment