Friday, September 7, 2018

"အ​ေျခခံပါဠိဘာသာျဖင္​့​ေျဖဆိုနည္​း"(၁၃)

"အ​ေျခခံပါဠိဘာသာျဖင္​့​ေျဖဆိုနည္​း"(၁၃)

*နာမ္​ပုဒ္​ကိံ -ပါ​ေသာ
ဝါက်တည္​​ေဆာက္​နည္​း-

ကိံသဒၵါသည္​
ပုစၦာအနက္​ကုိ​ေဟာသည္​။
ဘာ၊ဘယ္​ဟာ၊ဘယ္​သူ စသည္​
"အ​ေမးပုစၦာ"အနက္​ကုိ ​ေဟာသည္​။

ကိံ-သဒၵါကုိ သုံးစြဲရာ၌ လိင္​အလိုက္​
​ေကာ၊ကာ၊ကံ၊ကိံ၊စသည္​ကုိ အသုံးျပဳပါ။
ဘာရယ္​လုိ႔
သတ္​မွတ္​ခ်က္​မ႐ွိလွ်င္​နပုံလိင္​ကုိ အသုံးျပဳပါ။

ဥပမာ-
"အဘယ္​သူသည္​ ​ေက်ာင္​းသုိ႔ သြားသနည္​း"ဆိုရင္​
ပါဠိစီ​ေသာ အခါ-
​ေကာ ဝိဟာရံ ဂစၦတိ။ ဟု​ေရးရသည္​။
"အဘယ္​သူသည္​"ဟု ကတၱားကုိ​ေမးလို၍
"​ေကာ"ဟုထားသည္​ကုိ သတိျပဳပါ။

"သင္​သည္​ ဘယ္​ကုိ သြားသလဲ"ဆိုရင္​
တြံ ကိံ ဂစၦသိ။ဟု​ေရးရသည္​။
"ဘယ္​ကုိ"ဟု ကံပုဒ္​ကုိ​ေမးလို၍ "ကိံ" ဟု​ေရးသည္​ကုိ
သတိျပဳပါ။

​နိပါတ္​ကိံပါ​ေသာ
ဝါက်တည္​​ေဆာက္​နည္​း-

နိပါတ္​ကိံပါ​ေသာဝါက်ကုိ တည္​​ေဆာက္​ရာ၌
ကိံ သဒၵါကုိ ဝါက်၏​ေ႐ွ႕၌ အျမဲထားပါ။
ကိံနိပါတ္​သည္​
တစ္​စုံတရာ​ေၾကာင္​့ ႐ုပ္​​ေနမ​ေျပာင္​းပါ။
အနက္​ျပန္​ဆိုသည္​့ အခါ
လား၊​ေလာ စသည္​ျပန္​ဆိုပါ။

​​ေဆာင္​-
"ကိံ သဒၵါ​ေနာင္​ စိ​ေရာက္​ခ်င္​က
အပၸဝါစက၊ထိုမွ တဖန္​ ယဝင္​ျပန္​က
သကလ ဝါစက၊ဝင္​လာမဖက္​ ကိံသက္​သက္​မွာ
ပုစၦာဝါစက မွတ္​ကုန္​ၾက။"

ဥပမာ-
သင္​သည္​ ​ေက်ာင္​းသုိ႔ သြားသလား-ကုိ
ပါဠိဝါက်​ေရးလိုလ်င္​-

ကိံ တြံ ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။ဟု​ေရးရသည္​။

သတိျပဳရန္​-
တစ္​ခါတရံမွာ
ကိံ အစား ပန သဒၵါ ပါရင္​လည္​း
အ​ေမးပုစၦာ ကိံသဒၵါက့ဲသုိ႔ အနက္​​ေပးရ​ေၾကာင္​းသတိျပဳပါ။

တံြ ပန ဂစၦသိ ဝိဟာရံ။အနက္​​ေပးသည္​့အခါ
တြံ။သင္​သည္​၊ဝိဟာရံ၊​
​ေက်ာင္​းသုိ႔၊ဂစၦသိ ပန၊သြားသ​ေလာ။ဟု​ေပးပါ။

*ႏု၊​ေခါ၊သဒၵါ ပါ​ေသာဝါက်​ေရးနည္​း-

ႏု၊ႏု​ေခါသဒၵါသည္​လည္​း ပုစၦာအနက္​ကုိ​ေဟာသည္​။
အနက္​​ေပးသင္​့အခါ-
ျဖစ္​သလား၊ျဖစ္​သနည္​း၊ျဖစ္​သ​ေလာ၊
ျဖစ္​သလဲစသည္​ အနက္​ျပန္​ဆိုပါ။

ႏု၊ႏု​ေခါ ထားသည္​အခါ
နာမ္​ ကိံ​ေနာင္​၊နိပါတ္​ကိံ​ေနာင္​၊ႀကိယာ​ေနာင္​
ထားႏိုင္​သည္​။

​ေအာက္​ပါပုံစံတို႔ကုိ ​ေလ့လာပါ။
(က)​ေကာ ႏု ဝိဟာရံ ဂစၦတိ။(နာမ္​ကိံ​ေနာင္​)
အနက္​​ေပးပုံ-
​ေကာ၊အဘယ္​သူသည္​၊ဝိဟာရံ၊​ေက်ာင္​းသုိ႔၊ဂစၦတိႏု၊
သြားသနည္​း။

(ခ)ကိံႏု တြံ ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။(နိပါတ္​ကိံ​ေနာင္​)
အနက္​​ေပးပုံ-
တြံ၊သင္​သည္​၊ဝိဟာရံ၊​ေက်ာင္​းသုိ႔၊ဂစၦသိကိံႏု၊သြားသ​ေလာ။

(ဂ)တြံ ႏု ဝိဟာရံ ဂစၦသိ။(႐ိုး႐ိုးနမ္​​ေနာင္​)
အနက္​​ေပး-
တြံ၊သင္​သည္​၊ဝိဟာရံ၊​ေက်ာင္​းသုိ႔၊ဂစၦသိႏု၊သြားသ​ေလာ။
ဝါ၊သြားသလား၊ဝါ၊သြား​ေသးလား။

ဆက္​လက္​​ေဖာ္​ျပပါမည္​။

No comments:

Post a Comment